Pradžia
lt
en

Kazlų Rūdos savivaldybės ESOC nuostatai

Dėl Kazlų Rūdos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudarymo ir jo nuostatų patvirtinimo (.pdf)

KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

  1. BENDROSIOS NUOSTATOS
  1. Kazlų Rūdos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kazlų Rūdos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) sudėtį, tikslus, funkcijas, teises, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.
  2. Operacijų centras sudaromas iš valstybės ir (ar) Kazlų Rūdos savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų.
  3. Operacijų centras koordinuoja ekstremaliųjų situacijų prevenciją, organizuoja ir koordinuoja įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų valdymą, jų padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, pagal kompetenciją organizuoja gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą.
  4. Pagrindiniai Operacijų centro steigimo tikslai – pasirengti greitai ir efektyviai valdyti Savivaldybės teritorijoje gresiantį ir (ar) susidariusį ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją bei šalinti jos padarinius Savivaldybės civilinės saugos pajėgomis ir naudojant turimus arba iš kitų savivaldybių pasitelktus materialinius išteklius.
  5. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymu, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės saugos sistemos veiklą.
  6. Operacijų centro priimti sprendimai, reikalingi ekstremaliųjų situacijų prevencijai koordinuoti, gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti, privalomi visoms valstybės ir Savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams, esantiems Savivaldybės teritorijoje.
  1. OPERACIJŲ CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
  1. Operacijų centras įgyvendina šiuos uždavinius:

7.1. vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją;

7.2. organizuoja ir koordinuoja įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų valdymą, jų padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą;

7.3. gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, pagal kompetenciją organizuoja gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą;

7.4. pagal kompetenciją organizuoja ir koordinuoja Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimų, Nacionalinio saugumo komisijos, Nacionalinio krizių valdymo centro pasiūlymų ir Operacijų centro vadovo pavedimų įgyvendinimą.

  1. Operacijų centras, įgyvendindamas uždavinius, vykdo šias funkcijas:

8.1. ne rečiau kaip kartą per metus aptaria Savivaldybės civilinės saugos sistemos būklę, vertina Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimą reaguoti į ekstremaliąsias situacijas ir imasi priemonių šiam pasirengimui gerinti;

8.2. koordinuoja Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano, Ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių plano rengimą, teikia pasiūlymus dėl šių planų;

8.3. vykdo Ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių plano įgyvendinimo stebėseną;

8.4. pagal kompetenciją dalyvauja krizių valdymo ir civilinės saugos pratybose;

8.5. gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai vertina ekstremaliosios situacijos grėsmę ir prireikus siūlo Savivaldybės merui skelbti ar atšaukti savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją;

8.6. teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl Savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo ar atšaukimo, Savivaldybės operacijų vadovo skyrimo, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo būtinybės;

8.7. pagal kompetenciją teikia Savivaldybės merui pasiūlymus dėl Savivaldybės institucijos ar įstaigos, valstybės institucijos ar įstaigos valstybės tarnautojo, darbuotojo ar valstybės politiko paskyrimo operacijų vadovo, skiriamo vadovauti visoms civilinės saugos pajėgoms, dalyvaujančioms likviduojant ekstremaliąją situaciją ir šalinant jos padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, kandidatūros;

8.8. kol paskelbiama savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir paskiriamas operacijų vadovas, organizuoja paieškos, gelbėjimo ir neatidėliotinus darbus, įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos valdymo ir jų padarinių šalinimo darbus ir juos koordinuoja;

8.9. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina informaciją apie gresiančią savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jos eigą ir mastą, rengia jos raidos prognozes ir planuoja priemones, siekdamas laiku reaguoti į galimas naujas grėsmes;

8.10. išplatina valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų turimą arba joms skirtą informaciją, kad būtų imtasi reikiamų priemonių, siekiant išvengti galimos žalos arba ją sušvelninti;

8.11. teikia pagalbą Savivaldybės merui organizuojant Savivaldybės teritorijos gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų perspėjimą bei informavimą apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, jų galimus padarinius ir šalinimo priemones, apsisaugojimo nuo jų būdus, siekiant išvengti galimos žalos ar ją sušvelninti;

8.12. organizuoja nutrauktų komunalinių paslaugų gyventojams tiekimo atnaujinimą;

8.13. teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl žmogiškųjų ir materialinių išteklių, kurie gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų, veiklos vykdytojų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimo;

8.14. organizuoja gyventojų evakavimą iš teritorijų, kuriose gali kilti didelis pavojus jų gyvybei ir (ar) sveikatai, ir gyventojų grįžimą į gyvenamąsias vietas, nustačius, kad ekstremaliosios situacijos sukelto pavojaus gyventojų gyvybei ar sveikatai nėra;

8.15. keičiasi informacija, reikalinga ekstremaliosios situacijos eigos analizei ir vertinimui atlikti, su gretimų savivaldybių operacijų centrais;

8.16. pagal kompetenciją organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės skiriamų valstybinių pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms, ekstremaliųjų situacijų prevencijos, reagavimo į ekstremaliąsias situacijas ir jų padarinių šalinimo užduočių vykdymą arba jas vykdo;

8.17. vykdo Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme nustatytas funkcijas, taip pat kitas teisės aktuose nustatytas su Operacijų centro uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

III. OPERACIJŲ CENTRO TEISĖS

  1. Operacijų centras, įgyvendindamas uždavinius bei vykdydamas jam pavestas funkcijas, turi teisę:

9.1. gauti iš valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklos vykdytojų išsamią informaciją apie ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos pajėgas ir materialinius išteklius, įskaitant maisto ir kitų būtiniausių prekių atsargas, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, taip pat informaciją apie Operacijų centro priimtų sprendimų įgyvendinimą;

9.2. priimti sprendimus dėl gelbėjimo ir neatidėliotinų darbų organizavimo;

9.3. teikti siūlymus dėl Savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo pakeitimo;

9.4. prireikus kviestis Lietuvos ūkio ir mokslo specialistus pavojingųjų objektų veiklos ekspertizei atlikti, avarijų bei stichinių nelaimių padarinių šalinimo darbų vykdymo technologijoms patikslinti ir darbams vykdyti;

9.5. ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos padariniams lokalizuoti ir šalinti, gelbėjimo darbams atlikti panaudoti visas savivaldybės teritorijoje esančias civilinės saugos pajėgas ir jų turimus materialinius išteklius.

IV.OPERACIJŲ CENTRO SUDĖTIS IR JO STRŪKTURINIŲ GRUPIŲ FUNKCIJOS

  1. Operacijų centrą sudaro:

10.1. Operacijų centro vadovas;

10.2. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė;

10.3. Žmogiškųjų resursų ir materialinio techninio aprūpinimo grupė;

10.4. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė;

10.5. Administravimo ir elektroninių ryšių organizavimo bei palaikymo grupė.

  1. Operacijų centrui vadovauja Operacijų centro vadovas, kai jo nėra – vienas iš Operacijų centro narių, Operacijų centro vadovo pavedimu.
  2. Operacijų centro vadovas:

12.1. organizuoja prevencinius ir neeilinius posėdžius;

12.2. tvirtina posėdžių darbotvarkes;

12.3. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centro uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą;

12.4. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centro veiklą;

12.5. teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl operacijų centro darbo organizavimo ir funkcijų vykdymo.

  1. Operacijų centro vadovas pavaldus ir atskaitingas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui.
  2. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė:

14.1. pagal kompetenciją ir teisės aktų nustatyta tvarka vykdo ekstremalių įvykių ar ekstremaliųjų situacijų prevenciją;

14.2. prognozuoja ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą, analizuoja ir vertina gresiančio ar susidariusio ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, planuoja reikalingas civilinės saugos priemones bei veiksmus;

14.3. vertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su Operacijų centro vadovu, teikia Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo gresiančio ar susidariusio ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

14.4. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos pajėgų telkimą, gelbėjimo, paieškos, neatidėliotinus ir privalomuosius darbus, kurie atliekami likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų padarinius, gelbstint gyventojus ir turtą, organizuojant evakuaciją;

14.5. konsultuojasi su ekspertais dėl ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos vertinimo, prognozavimo ir jos likvidavimo eigos.

  1. Žmogiškųjų resursų ir materialinio techninio aprūpinimo grupė:

15.1. organizuoja būtinų žmogiškųjų ir materialinių išteklių, valstybės rezervo civilinės saugos priemonių pasitelkimą įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ir ekstremaliosioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojų gyvybei, sveikatai ir turtui apsaugoti, taip pat būtinoms užduotims atlikti, gyventojų evakavimo, laikino apgyvendinimo Savivaldybėje atvejais pagal Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupės pateiktą nustatytą poreikį;

15.2. organizuoja gyventojų patelkimą būtinoms užduotims atlikti ir, esant poreikiui, jų aprūpinimą nemokama nakvyne, maitinimu, specialiąja apranga, darbo priemonėmis, taip pat atvežimą į darbų atlikimo vietą, išvežimą iš jos ir minimalių sanitarinių higienos sąlygų sudarymą;

15.3. įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu telkia nevyriausybines organizacijas gyventojų gyvybės, sveikatos, turto apsaugos nuo neigiamo poveikio priemonėms vykdyti ir koordinuoja jų atliekamus veiksmus;

15.4. organizuoja paramos teikimą nukentėjusiems, evakuotiems ir (ar) laikinai apgyvendintiems asmenims Savivaldybėje.

  1. Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė:

16.1. renka, analizuoja, vertina ir sistemina informaciją ir duomenis apie susidariusią situaciją, jos ir jos padarinių likvidavimo eigą ir perduoda juos kitų Operacijos centro grupių vadovams, Operacijų centro vadovui ir, esant poreikiui, Operacijų vadovai; 

16.2. teisės aktų nustatyta tvarka perduoda informaciją Nacionaliniam krizių valdymo centrui ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos, pagal poreikį kitiems civilinės saugos sistemos subjektams, kuriems ši informacija gali būti aktuali;

16.3. gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, dėl kurios gali kilti pavojus kaimyninių savivaldybių gyventojams ir aplinkai, teikia kaimyninėms savivaldybėms aktualią informaciją;

16.4. rengia ir platina informacinius pranešimus gyventojams apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ir ekstremaliąsias situacijas, esamus ir (ar) prognozuojamus jų padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus ir priemones ir teikia juos viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams;

16.5. rengia spaudos konferencijas įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo klausimais;

16.6. vykdo gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų, veiklos vykdytojų perspėjimą ir informavimą apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, esamus ir (ar) prognozuojamus jų padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus;

16.7. gyventojų evakavimo ir laikino apgyvendinimo Savivaldybėje atveju rengia ir platina informaciją apie gyventojų evakavimą, evakavimo maršrutus ir gyventojų surinkimo, tarpinius gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktus;

16.8. skelbia informaciją apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ir ekstremaliąsias situacijas Savivaldybės interneto svetainėje ir Savivaldybės socialinio tinklo paskyroje;

16.9. įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu įkuria „Karštąją liniją“ ir užtikrina nuolatinį informacijos gyventojams teikimą.

  1. Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

17.1. užtikrina Operacijų centro darbo vietų nuolatinį aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis, Operacijų centro įrangos eksploatavimą ir techninę priežiūrą;

17.2. rengia Operacijų centro posėdžių protokolus, užtikrina Operacijų centro vadovo priimtų sprendimų ir kitų operacijų centro darbo metu parengtų dokumentų įforminimą ir tinkamą tvarkymą;

17.3. atsižvelgdama į ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą ir prognozę, planuoja ir organizuoja Operacijų centro ryšių, duomenų perdavimo įrangos bei sistemų veiklą, užtikrina tinkamų ryšių sistemų būklę;

17.4. užtikrina Operacijų centro elektroninės informacijos apsaugą;

17.5. užtikrina turimų Operacijų centro informacinių sistemų darbą.

  1. Operacijų centro grupių nariai pavaldūs ir atskaitingi Operacijų centro vadovui.
  2. Operacijų centro sprendimai įforminami Operacijų centro posėdžio protokolu, kurį pasirašo Operacijų centro vadovas ir posėdžio sekretorius.
  1. OPERACIJŲ CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUŠAUKIMAS
  1. Savivaldybės meras ar savo iniciatyva operacijų centro vadovas sušaukia operacijų centro posėdį šiais atvejais:

20.1. gresiant ar susidarius savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliajai situacijai;

20.2. paskelbus savivaldybės ir (ar) valstybės lygio ekstremaliąją situaciją;

20.3. organizuojant ekstremaliųjų situacijų prevencinius posėdžius;

20.4. per krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybas.

  1. Operacijų centro narių sušaukimą Operacijų centro vadovo ar jo įgalioto asmens nurodymu ryšių priemonėmis vykdo Savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyriausioji specialistė-priimamojo sekretorė.
  2. Operacijų centro nariai atlieka jiems pavestas funkcijas operacijų centro darbo vietoje, adresu: Atgimimo g. 12, Kazlų Rūda (Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos pastato pirmojo aukšto posėdžių salė).
  3. Tuo atveju kai būtina užtikrinti Operacijų centro narių apsaugą nuo jų gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos ir kai negalima dirbti nuolatinėje darbo vietoje, Operacijų centro vadovo sprendimu operacijų centro nariai gali dirbti saugioje darbo vietoje, kuri numatyta Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazijos patalpose, adresu: Mokyklos g. 4, Plutiškių k., Plutiškių sen.
  4. Operacijų centro nariai gali dirbti ir nuotolinėse darbo vietose (darbui naudojantis ZOOM ir TEAMS platformomis) jeigu jos ekstremaliosios situacijos metu yra saugiose teritorijose.
  5. Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat Operacijų centro sušaukimo tikslus, Operacijų centro vadovas:

25.1. sušaukia visus arba dalį Operacijų centro narių;

25.2. kreipiasi į civilinės saugos pajėgų vadovus, kitas valstybės ir Savivaldybės institucijas ir įstaigas, ūkio subjektus, veiklos vykdytojus, NVO su prašymu skirti atstovus, kurie padėtų užtikrinti Operacijų centro veiklą.

  1. Operacijų centro vadovas ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį šaukia Operacijų centro prevencinį arbą planinį posėdį. Į tokį posėdį kviečiami Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupės nariai. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai minėtų grupių narių.
  2. Operacijų centro nariui negalint dalyvauti posėdyje, į posėdį gali atvykti kitas, jį delegavusios institucijos įgaliotas atstovas.
  3. Į Operacijų centro posėdį gali būti kviečiami ir kiti asmenys.
  4. Operacijų centro ar atskirų Operacijų centro grupių veikla, vykdant atskiras užduotis, yra organizuojama darbo dienomis nuo 8 iki 17 val.
  5. Kai Operacijų centras šaukiamas dėl Nuostatų 20.1 ir 20.2 papunkčiuose nurodytų priežasčių, darbo metu Operacijų centro nariai turi susirinkti nedelsiant, bet ne vėliau kaip per valandą nuo pranešimo apie Operacijų centro sušaukimą gavimo, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau arba per 2 valandas nuo pranešimo apie Operacijų centro sušaukimą gavimo, arba per Operacijų centro vadovo nustatytą laiką, kuris turi būti ne ilgesnis kaip 3 valandos.
  6. Operacijų centro posėdžių protokolai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje
  1. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
  1. Operacijų centro posėdžių protokolai ir kiti su Operacijų centro veikla susiję dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
  2. Asmenys, pažeidę Operacijų centro priimtus sprendimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.